Bijna halverwege... - Reisverslag uit Maitland, Australië van Astrid Driel - WaarBenJij.nu Bijna halverwege... - Reisverslag uit Maitland, Australië van Astrid Driel - WaarBenJij.nu

Bijna halverwege...

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

09 December 2011 | Australië, Maitland

Zoals blijkt ben ik heel slecht in blogs bijhouden, maar hier is dat toch eindelijk weer eens een nieuw verslagje. Bijna twee maanden na de vorige, ik weet het... Schandalig. Maar niet getreurd, want hier is een nieuwe!

Na mijn vele avonturen met spinnen (oke, niet zo heel veel, maar elke spin is er een te veel) hadden we vanochtend een heel ander avontuur! Ik was er helaas niet bij want ik lag nog als een blok te slapen, maar naar het schijnt was het super eng. Tim werd vanochtend wakker van zijn moeder die hysterisch stond te gillen, want waarom? ER GLIBBERDE EEN SLANG DOOR DE WOONKAMER. Jazekerrrr dames en heren, een slang. Voordat je beelden van gigantische wurgslangen in je hoofd gaat halen: de slang in kwestie was slechts een centimetertje of 20-25 en leuk speelgoed voor de kat (vond de kat zelf). Tom heeft hem even lekker vermoord door er met een schoen op te meppen, maar naar het schijnt was het een babyslang dus zijn - waarschijnlijk veel grotere – ouders zinnen nu vast en zeker op wraak. Met andere woorden: ik houd de deur van mijn kamer voorlopig dicht. We weten helaas niet helemaal hoe de slang naar binnen is gekomen, want normaal gesproken laten we de deuren niet open staan ofzo. Maar het regende wel gisteravond (en vannacht, en vanochtend, en vanmiddag...) dus misschien vluchtte hij voor de regen. Ach, iedereen leeft nog en voor zover we weten is de kat niet gebeten, dus het zal allemaal wel.

In ieder geval, mijn vorige blog is van de eerste week na de vakantie en om heel eerlijk te zijn weet ik niet zo goed meer wat ik daarna allemaal heb gedaan. School vooral, denk ik?
In het weekend twee weken na de vakantie bleef ik slapen bij een vriendin in Kadina. Op zaterdagavond dacht ik dat we gewoon bij McDonalds gingen eten met een andere vriendin, maar ze bleken een heel surprise-verjaardagsfeestje voor me te hebben georganiseerd! Na een lekker diner bij McDonalds reden we een beetje rond – een populair tijdsverdrijf hier – en gingen we naar het strand in Wallaroo, een plaatsje verderop.
De volgende ochtend hoorden we dat een meisje uit mijn homegroup en haar broer de vorige avond waren omgekomen in een auto-ongeluk... Ze reden van Bute naar Kadina, naar het schijnt veel te hard en met een aangeschoten bestuurder, toen ze moesten remmen om de een of andere reden (kangoeroe misschien?) en tegen een boom aan crashten. De broer van het meisje was op slag dood, zij overleed na aankomst bij het ziekenhuis in Adelaide. De volgende dag op school was heel vreemd, ook al kende ik haar niet echt. Een hoop huilende mensen overal, en we hadden een speciale bijeenkomst met de hele senior school voor haar. Twee weken daarna was de begrafenis voor zowel Shanea (het meisje) als haar broer Troy, in de gymzaal op school. Vooral mijn gastgezin had het heel zwaar, aangezien hun oudste dochter in 2005 omkwam bij een auto-ongeluk.

9 november gingen we met de biologieklas naar de Adelaide Zoo, de grootste dierentuin in Adelaide. Het was super warm en helaas moesten we onze intens lelijke uniformen aan, inclusief hoedje... En nee, daar ga ik geen foto’s van online zetten, het is walgelijk. De dierentuin was in ieder geval wel heel leuk.
Daarna gebeurden er vast ook een heleboel dingen, maar ik durf zo even niet wat dat dan precies was...
Ergens achterin november ging ik naar een boerderij hier in de buurt om te kijken bij het oogsten. Ik reed mee op de header, een gigantische oogstmachine. Dat was wel vrij indrukwekkend, aangezien je zo hoog zit.

Vorige week was m’n laatste weekje school! Of school.. Eigenlijk was het gewoon toetsweek. Ik had Engels, geschiedenis, wiskunde en psychologie. Volgens mij ging het allemaal wel goed, al vond m’n hand het minder leuk. Toetsen waren namelijk vooral essays schrijven, voornamelijk voor engels en geschiedenis. De uitslag krijg ik denk ik komende dinsdag, dan moeten we ’s avonds naar school komen voor ‘presentation night’, oftewel een avond waar we moeten luisteren naar speeches en waar mensen awards krijgen voor dingen die ze hebben gedaan dit jaar.

Aangezien het afgelopen maandag vijf december was, kwam Sinterklaas hier ook nog even langs. Ik haalde m’n gastgezin over om allemaal hun schoen te zetten – Tim vond het allemaal een beetje raar – en de volgende ochtend zaten er opeens chocoladeletters in de schoenen! Heel vreemd allemaal... Ik vond het wel heel aardig van de Sint dat hij de moeite nam om even naar de andere kant van de wereld te komen.

Ik bedacht me laatst ook dat ik al bijna op de helft ben... Halverwege december zit ik hier al 5,5e maand, en aangezien ik begin juni weer terug kom naar Nederland, heb ik dan nog maar 5.5e maand te gaan...

Nu ga ik even verder kijken naar een of andere kerstfilm met Danny DeVito, wat heel raar is aangezien het hier elke dag ergens tussen de 25 en 30 graden is... ZOMER! Veel plezier nog met jullie -25 graden. (:

xxx

  • 09 December 2011 - 11:25

    Danielle:

    Leuk om alles te lezen! =)
    Ik hoop dat je het naar je zin hebt (maar als ik dit zo lees, zit dat wel goed ;)) .
    OMG een slang? Meen je die? Echt als ik dat zou horen, zou ik zo hard gillen! En niet meer slapen waarschijnlijk.
    Anyways, nog veel plezier, geniet van je zomervakantie, van kerst en ik spreek je snel!

    xxx

  • 09 December 2011 - 11:27

    :

    Oh wat herkenbaar allemaal!! Behalve dat verhaal van die slang dan.. Gelukkig maar!
    Gister ben ik naar een kerstding hier in town geweest, wat allemal heel vreemd was.. (er staat wel een statur over op facebook..) Ik hoopte een beetje meer een kerstgevoel te hebben na die tijd, maar die is er nogsteeds niet.. Het is veeelste warm!!
    Ik hoop dat ik je snel weer spreek Astrid! Enneh, met dit verslag ben je nog aardig op tijd hoor!! hahaha :D Liefs

  • 09 December 2011 - 12:12

    Boyd:

    Over de zoo: pics or it didn't happen

  • 09 December 2011 - 13:28

    Marijntje:

    ik wil ook 30 graden weer!

  • 09 December 2011 - 13:32

    Marja:

    Nou As,
    Ik zou ook wel heel hard gegild hebben, denk ik, als er een slang door onze huiskamer zou glijden.
    Houd alle deuren van het huis maar goed dicht!!!

  • 09 December 2011 - 15:44

    Amina:

    Nice, weer een blog! :)
    Je maakt echt onwijs veel mee down-under sheila, met dat auto-ongeluk en dan die slang..
    Als ik dat gehoord had van die slang, zou ik geen oog dicht kunnen doen 's nachts, maar goed, daar ben jij te bikkel voor mang. Je zou maar al zomervakantie hebben he... There ain't no Christmas like a white Christmas! Het is racistisch zoals altijd, maar jeweetmang.
    Jij ook veel plezier :)
    xxxx


  • 10 December 2011 - 17:23

    Angela:

    omg, australie en al die dieren zijn niks voor mij zo te horen:P haha bikkel hoor.. haha sint heeft mij dit jaar gewoon weer overgeslagen en hij neemt wel de moeite om naar australie te komen?:O woow..
    haha have fun meissie we missen je nog steeds bij de hema.. vooral ik:P kan niet meer klagen over you know who!
    have fun girliee! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Actief sinds 20 Sept. 2010
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 42464

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 03 Juni 2012

High School in Australië!

Landen bezocht: