Four kittens and a steak - Reisverslag uit Maitland, Australië van Astrid Driel - WaarBenJij.nu Four kittens and a steak - Reisverslag uit Maitland, Australië van Astrid Driel - WaarBenJij.nu

Four kittens and a steak

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

27 December 2011 | Australië, Maitland

In navolging van Amber ga ik ook maar eens beginnen met m’n blog vaker updaten en dus zal ik in plaats van lange verhalen kortere stukjes posten! Dan kan ik ook wat beter onthouden wat ik allemaal heb gedaan, en zitten er geen gapende gaten in m’n verhalen.

Dus beginnen we maar waar we vorige keer gebleven waren: laatste weekje school! Dinsdag 13 december was er ’s avonds zogeheten ‘presentation night’ op school. Dat hield voornamelijk in dat de Year 12’s gedag werden gezegd, er awards uitgereikt werden en er een hoop speeches gegeven werden. De Year 12’s – oftewel de ‘eindexamenklas’ – hebben hier geen speciale diploma-uitreiking zoals wij in Nederland, maar dat ging allemaal samen met de presentation night van Year 7 tot 11! Het was ook niet echt speciaal of indrukwekkend, en iedereen moest z’n schooluniform aan in plaats van een mooi jurkje of driedelig kostuum. Ze kregen ook geen echt diploma, maar dat was volgens mij omdat de uitslagen van hun examens nog niet binnen waren.
In Year 7 tot 11 werden verschillende awards uitgedeeld. Eerst waren er de awards voor beste resultaten, hardst gewerkt / meest verbeterd en ‘beste karakter’ – ja, echt – per year. Ik kreeg geen van allen, beetje jammer. Daarna kwamen de awards voor verschillende vakken. Science, maths, humanities (beter bekend als geschiedenis), design en sport. Dit ging niet per jaar, maar tussen alle klassen. Mijn geschiedenisklas dit half jaar bestond, naast mij, uit nog een ander meisje en aangezien we altijd nogal competitief bezig zijn deed het wel een beetje pijn toen zij de humanities-award won. Ik dacht dat de awards daarna wel allemaal geweest waren, dus zat ik te praten met het meisje naast me toen mijn naam geroepen werd! Ik helemaal in de war, want ik zat niet op te letten dus ik had geen idee waarom ik genoemd werd, maar goed, ik dus dat podium op. Ik had ook nog eens de verkeerde schoenen aan, want een van mijn schoolschoenen bleek kwijt te zijn vijf minuten voordat we weg wilden, dus toen ik het podium op liep hoorde ik een vriendin in het publiek een beetje hard fluisteren ‘she’s wearing the wrong shoes!’... In ieder geval, ik had dus een soort reserve-award gewonnen voor humanities! Omdat er voor veel vakken meerdere mensen heel goed waren, en ze maar een ‘hoofd-award’ hadden per vak, kregen wij dus reserve-awards. Overigens moet ik er wel even bij vermelden dat ik gemiddeld een nét iets beter cijfer had voor geschiedenis dan dat andere meisje, dus dat was dan weer een beetje jammer allemaal. Wel een ‘straight A’, dus allemaal A’s het hele semester! Als een van jullie meneer Bosschaart nog eens ziet: vertel hem maar dat zijn lessen over Vietnam me hard hebben geholpen, haha!

De dag na presentation night hadden we een lekker dagje wiskunde, want we hadden voorbereiding nodig voor Maths Studies volgend jaar! Het ziet er wel naar uit dat er een hoop normaalverdeling bij komt kijken, dus dat kan ik wel waarderen. Aangezien we allemaal vrijwillig naar school waren gekomen omdat we eigenlijk al vakantie hadden moesten we een beetje omgekocht worden met voedsel, dus dat was er in overvloed. Het dagje zelf was op zich best gezellig, aangezien de Maths Studies klas maar klein en leuk is.

Na de 14e was het dan toch eindelijk écht vakantie en kon ik lekker hele dagen slapen, en af en toe naar het strand. Helaas was het niet echt heel fantastisch weer en gaat het pas aan het eind van deze week voor het eerst richting de 40. Of in ieder geval, volgens mijn laptop wordt het zaterdag 36 graden.

18 december hadden we weer een nieuw avontuur. Er trok een gigantische storm over de Yorke Peninsula en de dakgoten trokken het waarschijnlijk niet meer, wat resulteerde in een mooie indoor-waterval. Helaas was de waterval niet zo goed gefabriceerd en was men vergeten een opvang-bak aan te sluiten, dus de hele keukenvloer stond blank... Daarnaast gebeurde hetzelfde ook nog eens in de loungeroom, waar tapijt ligt, als was het in iets mindere mate. 27 handdoeken en 10 lakens later was de keukenvloer weer droog, maar het tapijt is nu volgens mij nog steeds een beetje nat. Heerlijk! Aan de voorkant van het huis liep het water zo ongeveer onder de voordeur door naar binnen. Maitland ligt op een heuvel en wij wonen zo ongeveer halverwege de heuvel, dus het water stroomde lekker allemaal via ons naar beneden. Toen we de volgende ochtend naar Minlaton reden waren overal zwembaden en zand/troep-heuvels ontstaan door de storm! Lekker op z’n Zuid-Frans, zeg maar. Gelukkig belandde ik dit keer niet met m’n smoel in de modder.

En gister was het dan kerst! ’s Ochtends vroeg om kwart voor negen zaten we allemaal al in de woonkamer om cadeaus uit te pakken, want we hadden een drukke dag voor de boeg. Mijn nieuwe aanwinsten bestonden onder andere uit een Beatles-boek (255 pagina’s vol foto’s en verhalen, dankjewel paps en mams!), een Beatles-poster, Belgische chocolade, een kalender met allemaal Australian wildlife, bodybutter en een kerstbal met een koala en een kangaroo op de voorkant en ‘Ozzie 2011’ op de achterkant. Thuis hebben we namelijk een kerstboom vol souvenirs uit allerlei landen, en deze kan nu toegevoegd worden aan de collectie! Nieuw Zeeland hing er al in, maar Ozzie nog niet, dus dat komt goed uit.
Na de kerstlunch bestaande uit kalkoen, aardappels, wortel en andere troep vertrokken we naar Shantelle, Nathan en Chloe in Tailem Bend. Daar hadden we een echt Ozzie Christmas dinner, met heule heule lekkere gebarbecuede steak. Echt zo intens lekker dat het bijna fysiek pijn doet als het op is. LEKKER dus. Naast de heule heule lekkere steak hadden ze ook vier babykatjes van drie weken oud! ZO LIEF! Met andere woorden: ik heb anderhalve dag katjes geknuffeld. Foto’s staan op facebook, als ik zin heb zet ik ze straks of morgen ook wel even hier d’r op.

En nu is het tweede kerstdag (of Boxing Day, eigenlijk) en zijn we weer thuis! Ongelofelijk hoe snel de tijd gaat. Ik ben al weer over de helft van mijn tijd hier – ik heb nog maar vijf maanden te gaan! 12 januari vlieg ik naar Townsville in Queensland om een week een vriendin van het Camp in Sydney op te zoeken, en dan moeten we alweer bijna naar school. Dan heb ik nog maar anderhalf term te gaan en in april komen mijn ouders ook nog eens op bezoek, dus dat worden een drukke, maar wel heel leuke, vijf maanden!

Gelukkig nieuwjaar alvast allemaal!

P.S.: Ik bedacht me ook net dat ik nooit mijn adres heb gegeven voor mensen die een kaartje of iets dergelijks willen sturen! In ieder geval:
13 Bowman Terrace
Maitland
South Australia 5573
Australia

  • 26 December 2011 - 22:17

    Danielle:

    Leuk verhaal weer =) Is echt leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! =)
    Ik wou zeggen nog een fijne tweede kerstdag, maar die is bij jou volgens mij al voorbij =P
    Ook wel raar dat het bij jou eerder 2012 is dan hier...Maar goed. Geniet van je vakantie en alvast een heel gelukkig nieuwjaar! =)

    xoxo

  • 27 December 2011 - 21:04

    Angela:

    whaha hierna een korter bericht:)
    dus een leuke kerst gehad:) we hebben je kaartje ontvangen hoor bij hema! have fun meissie xxx

  • 31 December 2011 - 14:07

    Truus Alblas:

    Hoi Astrid,

    Leuk hoor je verhalen we blijven je volgen :)
    Geniet nog van je vakantie.
    Voor het nieuwe jaar veel gezondheid, voorspoed en geluk ;)

    groeten, Joop en Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Actief sinds 20 Sept. 2010
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 42468

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 03 Juni 2012

High School in Australië!

Landen bezocht: